יום ו', ב’ בתשרי תשע”ח
מהי הרמה העיונית בבית הספר? מהי הרמה האמנותית? איך מתמודדים התלמידים עם הלחץ הרב? תשובות לשאלות שכיחות.

מה מייחד אתכם מבתי ספר אחרים בהם מגמות אמנותיות? בית הספר שלנו ייחודי בכך שהוא היחיד בארץ המתמקד רק במוסיקה ובמחול וזאת החל מכיתה ז. עובדת היותו של בית הספר חלק מעמותת האקדמיה ובשכנות לאקדמיה ולקונסרבטוריון, מאפשרת רצף לימודי ופיקוח מקצועי של אנשי מקצוע מהטובים בארץ. חלק מהמורים מלמדים ב 3 המוסדות ותלמידנו נחשפים לחיי תרבות עשירים מאוד ופוגשים יוצרים מהטובים בארץ ובעולם בכיתות אמן, הרצאות וקונצרטים. הלימודים במגמות הם ברמה גבוהה בהרבה מזו הנדרשת בבגרות, ולכן תלמידים שלנו יכולים להתקבל בקלות יתרה למוסדות בארץ ובחו"ל. מהי הרמה העיונית? בית הספר שם דגש גדול ביותר על הקניית השכלה רחבה במקביל לקבלת תעודת בגרות ברמה גבוהה ביותר והפנמה של הרגלי למידה ועבודה. לשמחתנו, השאיפה להצטינות בתחום האמנותי משפיעה גם על התחום העיוני. יש אווירת למידה ועבודה ורצינית ביותר וההישגים בהתאם. בבית הספר צוות מורים איכותי העושה מאמצים אמיתיים להגיע אל כל תלמיד ותלמידה ולהביאם להישגים מצוינים בכל התחומים. דגש רב מושם על הלמידה כחוויה מהנה בפני עצמה ולא רק כאמצעי להשגת תעודת בגרות . קיימת אפשרות ללמוד מקצועות מוגברים, על פי בחירה.רוב התלמידים שלנו בוחרים לפנות לאוניברסיטאות אחרי השירות הצבאי, ולכן התחום העיוני מקבל תשומת לב גדולה. מהי הרמה האמנותית? הן במוסיקה והן במחול בית הספר נחשב למוביל בארץ בעושרה של תכנית הלימודים, באיכות הצוות המלמד , באפשרויות הביצועיות הנרחבות וברמת ההישגים הפרטנית. ( פירוט נרחב על המגמות- ביום הפתוח) האם יש אלימות בבית הספר? בית ספרנו הוא קטן ואינטימי ומונה כ 400 תלמידים. בכל שכבה שתי כיתות משולבות רקדנים ומוסיקאים. התלמידים עסוקים מהבוקר ועד הערב בעבודה משמעותית ביותר. בית הספר מתחייב לראות כל תלמיד ותלמיד ביחס לעצמו. יש צוות ייעוצי נרחב הכולל פסיכולוג ותכניות מיוחדות נרקמות לתלמידים מוכשרים במיוחד. תלמידים בעלי צרכים לימודיים מיוחדים מקבלים מענה. קיימת זהות מטרות וערכים בין הורים- מורים-תלמידים וערך הדיאלוג חשוב לנו ביותר. האווירה השוררת בבית הספר משפחתית וכולם מכירים את כולם. כל אלו, מאפשרים התנהלות אינטימית, חמה, תומכת החפה מניכור ואלימות.רמת ההיכרות עם כל תלמיד וצרכיו, מהמנהל ועד אחרון המורים, היא אישית ומעמיקה. אט אט הופך בית הספר לבית שני עבור התלמידים. שמענו כי תכנית הלימודים עשירה ביותר, האם לתלמידים יש זמן גם לדברים אחרים? נכון כי תלמידנו עסוקים ביותר. אם באימוני נגינה או בשעות מחול רבות. רובם ככולם גם שוקדים היטב על לימודיהם העיוניים. עם זאת, כל מי שרוצה להשתלב בתנועות נוער או בפעילות התנדבותית- מצליח לעשות ומוצא אוזן קשבת בבית הספר. בית הספר שם דגש רב על תרומה לקהילה, ומפנה זמן בימי שלישי אחה"צ לתנועות נוער. איך מתמודדים עם הלחץ הרב? לחץ הוא פועל יוצא של שאיפה מתמדת למצוינות אישית והצטיינות מקצועית. כל מי שבחר לעסוק באמנות באיכות ביצוע גבוהה- בחר לחיות עם מתח, לחץ, אדרנלין. יש מודעות רבה בבית הספר לנושא וחשיבה מושקעת בתיעול רגשות אלו לערוצים מגייסי עבודה ולא משתקים. במערכת הלימודים מתקיימים שעורים המלמדים את התלמידים להתמודד עם הבחירות שלהם ולפתח הרגלי למידה וכשורי חיים. העובדה כי כל אוכלוסיית התלמידים דוברת אותה שפה מנטלית, תרבותית, ערכית, מקילה לעיתים ומאפשרת התמודדות בית ספרית עם הנושא.בבית הספר הלחץ מתחלק על פני כל השנה, כך שתלמיד מחד מרגיש עשייה כל העת, ומאידך לא צפוי להישבר בתקופה מסוימת. מהו שכר הלימוד? שכר הלימוד מטרתו לאפשר תכנית לימודים נוספת לצד הלימודים העיוניים. כיוון שבית הספר איננו מתוקצב כתיכון עירוני, שכר הלימוד הגבוה מאפשר לקיים לימודי מגמות הרמה הגבוהה ביותר ובתשתית נאותה ומתקדמת. קיימת קרן מלגות ומשפחות נזקקות- נהנות ממנה. מטרת בית הספר היא לאפשר לכל תלמיד מוכשר בירושלים ובארץ להתחיל ולסיים את בית הספר. איפה נמצאים כיום בוגרי בית הספר שלכם? מרביתם של הבוגרים שיעדו לעצמם קריירה מקצועית- הצליחו להגיע לכך. הם משתלבים בגופי הבצוע, בתזמורות, כסולנים, כמנצחים, כמורים ובלהקות המחול המובילות בארץ ובעולם. מי מהם שבחר לפתח קריירה שונה- קיבל מתנה לכל החיים. הם נמצאים בקהל צרכני התרבות בארץ, מנגנים ורוקדים להנאתם עד גיל מבוגר אך בעיקר- אנשים ערכיים מאוד היודעים להעריך תרבות, עבודה, השקעה, איכות, אנושיות.מרבית התלמידים בוחרים לנצל את תעודת הבגרות המצוינת שרכשו לעצמם וללמוד באוניברסיטאות בפקולטות השונות.